El grup del Article previ
LES CANÇONS TRADICIONALS VIVES EN EL DISC   ‘EL ROBATORI DEL TERME’ DE GUADASSUARSegüent Article
ÚLTIMES NOTÍCIES
  • Sagueta Nova de Biar ens fa gaudir a PicanyaDifícil transmetre les sensacions viscudes el passat dissabte 28 d'octubre de 2017 a la Temporada de Folklore de Picanya amb l'Associació d'Estudis Tradicionals Sagueta Nova de Biar. Una execució dels balls rigorosa, espontània i sense posturejos innecessaris; [...]
  • Ja tenim ací la 6ª Temporada de Folklore Valencià de PicanyaJa tenim ací la 6ª Temporada de Folklore Valencià de Picanya, després de l'èxit de programació i assitència de públic de les temporades anteriors, el Grup de Danses Realenc amb [...]
  • En marxa la Setena Edició d’Arrelats Folk XàtivaEls dies 20 i 21 d’octubre podrem assistir a la setena edició d'Arrelats Folk, Mostra organitzada per l’Escola de Danses de Xàtiva. La presentació de la Mostra s’iniciarà el divendres [...]

Una muestra de mantones antiguos en El Corte Inglés de la Avenida de Francia (Valencia).

Espai entre línies+- ATamany de Font+- Imprimir Este Article
Una muestra de mantones antiguos en El Corte Inglés de la Avenida de Francia (Valencia).

El mantón de Manila es una prenda de corte cuadrado o rectangular que suele contar con flecos y que sirve para abrigar o como complemento del traje. La palabra mantón aparece por primera vez escrita en el siglo XIV y ha sido prenda de uso obligado entre las gentes que vestían al modo tradicional hasta principios del siglo XX; colocado sobre el talle, podía cubrir parte o todo el cuerpo, incluida la cabeza.

Con estas palabras de Dabí Latas en su su Diccionario histórico textil empieza el libro Vestirse con un cuadro. Un libro que recoge las conclusiones de una exposición con el mismo título que pudo visitarse en Requena en 2016 y que hoy se materializa de nuevo con una muestra de mantones antiguos en El Corte Inglés de la Avenida de Francia (Valencia).

Bajo la organización de Álvaro Moliner y El Corte Inglés, y con la colaboración de la Asociación Cantares Viejos de Requena, podrán verse del 18 al 23 de mayo más de medio centenar de mantones antiguos que recorren todas las épocas, imperio, isabelinos y modernistas.

Esta muestra quedará inaugurada el día 18 de mayo a las 19:30h. y durante esa misma semana una serie de actos completarán la programación de la exposición.

 

 

De esta manera, el viernes 19 a las 19:30h. tendrá lugar una ponencia sobre el mantón de Manila a cargo de los autores del libro Vestirse con un cuadro; Pablo Martínez Gil, Javier Marco Casero y Fermín Pardo Pardo. En ella se hablará de la historia de esta genuina prenda, su clasificación, clasificación, colocación etc.

El sábado 20 a las 19:15h. tendrá lugar un desfile de mantones antiguos acompañado de bailes tradicionales a cargo de la Asociación Cantares Viejos.

La exposición podrá visitarse hasta el próximo martes 23 de mayo y en ella podrá adquirirse además el libro/catálogo: VESTIRSE CON UN CUADRO.

Pablo Martínez y Javier Marco

0 Comentaris

Sense Comentaris Este Article encara no té Comentaris.

Ho sentim, o algú ha furtat els comentaris i ha fugit o ningú n'ha deixat cap!

Però Tú pots ser el primer en fer-ho Deixa un comentari !

Deixa el teu comentari

La teua dirección de correu electrònic no es publicarà. Els camps requerits están marcats *

Amb la col·laboració de:

novembre, 2017

Opcions d'ordenació

24nov(nov 24)20:30Aldaia: Qué flamenca que sóc20:30 Tama Teatre Auditori d'Aldaia, AV. de la Música, 11, 46960 ALDAIA, Spain

26nov(nov 26)12:00Jesus Pobre: Concert música festera12:00 Mercat Riu Rau de Jesús Pobre

COL·LOCACIÓ DEL MOCADOR DE PIT

Col·locació del mocador de pit - CAP 9 Col·locació creuat per dins

Col·locació del mocador de pit - CAP 8 Col·locació dins del gipó - per dins

CATEGORIES

Arxius

Login

Lost your password?
X